Německé nákladní vagony typu SSYS 50T vyráběla od 30. let v Kolíně nad Rýnem společnost Schalker.
Konstruktérem vozů byl známý průmyslník Friedrich Krupp.
Vagon měl v době vzniku moderní řešení náprav pro vhodnější rozložení hmotnosti nákladu, které se používá dodnes.
Množství vyrobených kusů bylo obrovské, ale přesné počty nejsou známi.
Vagon vyvinutý pro armádní účely byl nasazen na všech železničních tratích Říšských drah, ale také na okupovaných uzemích k zásobování vojenských jednotek.
Vozy SSYS 50T jsou také jedním ze symbolů obnovy poválečného Německa. Nekonečně dlouhé vlaky sestávající z těchto vozů odvážely trosky z velkých německých měst.
Mnoho vagonů bylo improvizovaně přestavěno pro civilní účely a přepravu osob. Některé vagony opatřené dřevěnou nástavbou posloužily dokonce jako dočasné bydlení.
Technické parametry:
rozměry: délka 9,62 m, šířka 2,55 m, rozchod kolejí 1435mm
hmotnost 22 000 kg
maximální hmotnost nákladu 50 000 kg
maximální povolená rychlost 80 km/h
brzdný systém mechanický, samostatná brzda pro každou nápravu.