Víte, že:
- Automobil Opel Recod C "Černá vdova" vznikal vedle sériové výroby v tajnosti tak, aby o tom vedení továrny Opel nevědělo.
- Konstrukcí sportovního vozu pověřilo americké GM konstruktéra lotyšského původu Anatola Carla Lapina.
- Sériový Opel record C byl nejdelším vozem v historii značky.
- Automobil byl u veřejnosti mimořádně oblíbený a z každé ze tří generací se prodalo přes milion kusů.
- Boční linie nezapřou americký rodokmen GM, kdy zadní vlna byla inspirována lahví od Coca-Coly.
- S jiným vozem startovní číslo 41 závodil také slavný pilot F1 Niki Lauda.
- Pokud si chcete dnes koupit Recorda C v sériové verzi jako veterána, tak si musíte připravit více jak 1 000 000 Kč.
- Sportovní vůz se startovacím čísle 41 na kterém závodil mimo jiné slavný pilot F1 Niki Lauda byl počátkem 70. let ztracen někde u Vídně.
- Má se za to, že auto 41 nebylo sešrotováno, ale nachází se ve sbírce neznámého automobilového nadšence.
- V roce 2012 postavil Opel repliku vozu 41 a protože se nedochovaly kompletní plány, tak se stavbou pomohl původní konstruktér A. Lapin.
Technické parametry:
- rozměry: délka 4,55 m, šířka 1,75, výška 1,36 m
- karoserie dvou dveřový sedan
- hmotnost 930 kg
- pohonná jednotka benzínový motor 1 897 cm³ o výkonu 150 kW
- převodovka 4 stupňový manuál
- maximální rychlost 200 km/h
- zrychlení 0-100 km/h za 14 s
- objem palivové nádrže 50 l
- spotřeba paliva 14 l / 100km běžná jízda
- počet sedadel 1
Rakouský závodní jezdec Niki Lauda :
„Nikdy, opravdu nikdy nepovažujte závod za vyhraný dokud jste neprojeli cílovou čarou a nikdy se nespokojte s dobrým výsledkem. Vždy můžete jet ještě rychleji."
Návod na sestavení
Návod zveřejníme hned jakmile jej budeme mít k dispozici. Zatím pro vám máme alespoň tuto anekdotu:
,,Za bouřlivé plavby přes Atlantik spočívá turista zmoženě na lehátku. Přijde k němu steward a ptá se: „Budete obědvat, pane, nebo mám oběd hodit rovnou přes palubu?“