Víte, že:
- To co bylo pro Velkou Británii Mini, Ameriku Ford T a Německo VW Brouk, tak to byl pro Francouze Citroën 2CV.
- Francouzský lid potřeboval levné a spolehlivé vozidlo a tak kontruktéři dostali zadání vyvinout automobil, který uveze 4 venkovany v dřevácích a slamáky na hlavách, pytel brambor. Auto které přejede přes zorané pole ,nerozbije vajíčka v ošatce a dosáhne rychlosti až 60 km/h se spotřebou max. 5l /100 km.
- Prvních 250 kusů bylo vyrobeno již v roce 1939, ale následně zničeny, aby se nedostaly do rokou postupující německé armádě.
- Ze série 1939 se dochovaly pouze 4 ks a pokud patříte mezi tyto šťastlivce, tak vám dnes patří majetek nebývalé hodnoty.
- Na autosalonu v Paříži v roce 1948 během premiéry obdržel Citroen tolik objednávek, že se na vůz čekalo dva roky.
- 2CV se vyráběl v různých verzích neuvěřitelných 42 let až do července 1990.
- Citroën neměl palivoměr, ale ,,tyčinku" pro měření výšky hladiny benzínu v nádrži.
- První motory o objemu 375 ccm se startovaly lankem jako dnes například sekačka.
- Pro měkké pérování a houpavou jízdu vozu neřekl nikdo jinak než ,,Kachna" případně ,,Slimák".
- Celkem bylo v různých verzích vyrobeno asi 5 114 966 ks.
- Automechanici říkají, že zrychlit s 2CV na 60 km/h trvá celý den, ale rozebrat auto do šroubku jen půl hodiny.
- V České republice je registrováno přibližně 450 vozů.
- V polovineě 80. let průzkum ukázal, že 40% kupujích jsou ženy a právě pro ně vznikla speciální edice Dolly v kombinaci barev bílá/bordó a béžová/bordó.
- Pod kapotou vozu 2CV Dolly se nacházely různé verze motorů v závislosti na roce výroby.
Technické parametry:
- výroba vozu: 1985 Francie
- rozměry: délka 3,83 m, šířka 1,48 m výška 1,6 m
- hmotnost 585 kg
- pohonná jednotka plochý dvouválcový motor H2 o objemu 602 cm³ a výkonu 22 kW
- objem palivové nádrže 30 l
- spotřeba paliva 5,5 l/100 km
- maximální rychlost 115 km/h
- počet sedadel: 4
Enzo Ferrari o voze 2CV:
"Citroën 2CV je jediné ošklivé auto, které se mi líbí."
Návod na sestavení