Německý stíhací letoun Messerschmitt BF 109 G COBI 5761 - World War II 1:32
výrobce:
COBI
katalogové číslo:
COBI-5761
EAN:
5902251057619
dostupnost:
Skladem-ihned k odeslání (3 ks)
cena bez DPH:
702 Kč
849 Kč
Víte, že:
Konstruktéři Willy Messerschmitt a Robert Lusser pracovali na vývoji letadla od roku 1934.
První let Bf 109 se uskutečnil 28. května 1935 na továrním letišti v Augsburgu. V té době byl letoun ještě osazen britským motorem Rolls-Royce.
Konstruktéři na letadle uplatnili jako první na světě mnoho nových technologií, například celokovovou konstrukci, jednonosníkové křídlo, zatažitelný podvozek a uzavřenou pilotní kabinu.
Oficiální označení letadla bylo Bf 109, ale němeční piloti a spojenci mu neřekli jinak než Me 109.
V době vzniku byl Messerschmitt BF-109 s potvrzenou naměřenou rychlostí 610,95 km/h nejrychlejším letadlem na světě.
Stíhačky řady Bf 109 jsou co do počtu sestřelů nejúspěšnější letadla druhé světové války.
V různých verzích bylo vyrobeno 33 984 kusů.
Největším leteckým esem na BF 109 byl pilot Erich ,,Bubi" Hartmann se 352 sestřely, který musel kvůli poškozením svého letadla během bojů čtrnáctkrát nouzově přistát.
Letadlo německého seržanta Horsta Pereze jehož figurka je součástí balení, je dodnes k vidění v Imperial War Museum Duxford ve Velké Británii. Letadlo H. Pereze bylo 30. září 1940 poškozeno v souboji nedaleko Easbourne v Anglii a pilot musel nouzově přistát na ,,břichu". Stroj je v muzeu vystaven ve stavu, v jakém ho nalezla britská domobrana, a to s poškozeným podvozkem a ohnutou vrtulí.
Technické parametry:
rozměry: rozpětí 9,87 m, délka 8,64 m, výška 2,6 m
prázdná hmotnost 1 865 kg
vzletová hmotnost 2 608 kg
pohonná jednotka 12 válcový motor Daimler-Benz DB 601 Aa o výkonu 864 kW
maximální rychlost 570 km/h
objem nádrže 400 L
stoupání 17,83 m/s
dostup 10 300 m
dolet 660 km
výzbroj 2 x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm a 2 x kanón MG FF ráže 20 mm