Automobil Volkswagen T2a Pritschenwagen COBI 24618 - Action Town 1:35
výrobce:
COBI
katalogové číslo:
COBI-24618
EAN:
5902251246181
dostupnost:
Skladem-ihned k odeslání (4 ks)
cena bez DPH:
464 Kč
562 Kč
Víte, že:
Zatím co se po východoněmeckých silnicích proháněly splašené rezavé plechy pod názvem Barkas, tak ve Volkswagenu připravovali již druhou generaci legendárního transporteru. Původ však musíme hledat v Nizozemí.
Základ legendárního Transporteru založil nizozemský dealer vozů Volkswagen Ben Pon, který si na montážních linkách všiml zásobovacích vozíků s korbou vpředu a kabinou za nákladem. V poválečné evropě chyběla vozidla všeho druhu a tak podnikavý B. Pon začal zásobovací vozítka nabízet svým zákazníkům. Zájem byl obrovský, ale nizozemské úřady odmítly schválit do provozu automibil, ve kterém seděl řidič až za nákladem. To ovšen Bena neodradilo. Rozstříhal dobový leták a na bílý papír nalepil obrázek kabiny před ložnou plochu a vyrazil do Volkswagenu.
Vedení VW koncept posoudilo a přijalo. Tak vznikla legenda jež se dodnes stále vyrábí již v sedmé generaci.
Sériová výroba T2 začala v létě 1967. Volkswagen nestíhal uspokojovat poptávku. Během prvních měsíců od uvedení na trh zaevidoval výrobce desetitisíce objednávek. Kapacita výroby musela být zvýšena na 270 ks denně. Pro srovnání můžeme uvést, že východoněmecký Barkas s vypětím všech sil vyrobil během 30 let tolik kusů, co VW za 1,5 roku.
Konstrukce vozu byla jednoduchá a spolehlivá. Ke standardní dodávce tak postupně přibyl valník, Kombi, mikrobus, Caravelle, sanitka, nebo verze Samba s plátěnou zatahovací střechou..
Poslední vozy z generace T2 sjely z výrobní linky v polovině roku 1979, kdy je nahradila 3 generace generace T3. To už je ale jiný příběh.
Celkem bylo v mnoha verzích vyrobeno 1 280 000 ks T1.
Technická specifikace:
délka 4420 mm, šířka 1765 mm, výška 1960 mm
pohotovostní hmotnost 1210 kg
celková hmotnost 2020 kg
motor benzínový Boxer 4 o objemu 1600 cm3 o výkonu 35kW
počet převodových stupňů 4
objem palivové nádrže 45 l
maximální rychlost 105 km/h
spotřeba 10 l/100 km
počet sedadel 2-3
Magazín Auto Motor und Sport 1967:
,,Transporter je autem, které nepřichází s přehnanými sliby. Je to vůz, jenž vás po všech cestách odveze s elegancí starého gentlemana. Interiér rozhodně není ten nejluxusnější, ale přesto plný šarmu a osobitého charakteru. Jízdníní vlastnosti jsou přesně takové, jaké byste od mirkobusu této velikosti očekávali. Jedinou výhradu máme k pozvozku. Při průjezdu prvních zatáček jsme měli dojem, že se zákonitě musíme převrátit na jeden, či druhý bok, ale to se pochopitelně nikdy nestalo. Je otázkou, zdali si na tento pocit dokážou řidiči zvyknout."