
Víte, že:
- Automobilka Lancia poprvé představila model Delta v roce 1979. Designérem karoserie nebyl nikdo jiný, než sám Giorgio Giugiaro.
- V roce 1980 se Lancia dokonce stala vozem roku.
- Po počátečním nadšení se u sériových vozů začaly objevovat nepříjemné problémy. Téměř každý kus trpěl poruchamy elektrické výbavy, častými poruchami motoru a rychlou korozí karoserie, která se vyráběla z nekvalitních plechů dovezených z Ruska.
- Prodeje klesaly a nepříznivá finanční situace ohrožovala existenci automobilky. Bylo třeba něco udělat. To něco byl vznik závodní stáje a úprava vozu na verzi HF Integrale.
- Lancia se stala šestinásobným vítězem světové Rally a vůz opět vzbudil světovou pozornost.
- Podstatnou proměnou prošla i sériová výroba. Ruské plechy byly převezeny rovnou do šrotu, vozy dostaly nový motor, nový interiér a kompletně novou elektrickou výbavu. Kvalita aut se značně zlepšila, ale i přes všechny podařené změny nikdy nedosáhl model Delta očekávaných prodejů.
- Celkem bylo vyrobeno jen 47 757 vozů Delta první generace.
- Poslední dva vyrobené kusy byly odeslány zákazníkovi do Japonska.
Technické parametry:
- rozměry: délka 3,90 m, šířka 1,70 m, výška 1,38 m
- hmotnost 1215 kg
- karoserie hatchback
- pohonná jednotka benzínový motor HF Integrale 2.0 o výkonu 149 kW
- pohon všech kol AWD
- maximální rychlost 215 km/h
- zrychlení 0-100 km/h za 6,6 s
- počet převodových stupňu 5 rychlostí vpřed + 1 vzad
- objem palivové nádrže 50 l
- spotřeba paliva 8l /100km
- počet sedatel 5
Jeremy Clarkson o Lancia HF Integrale:
"Cítíte ji každý centimetr tak šťavnatou, tak silnou a tak vzrušující. Je to přilnavá bestie, která hledá zatáčky, vylézá z nich s krytím na všechny čtyři kola a hned míří na další.“
Návod na sestavení