Vozy Barkas se vyráběly ve východoněmecké automobilce v Karl-Marx Stadtu (dnes Chemnitz).
Továrna s původním názvem FRAMO vyráběla během druhé světové války nákladní vozidla a kolopásové transportéry pro německou armádu.
V roce 1945 musel výrobní podnik začít od nuly, protože veškeré vybavení továrny bylo demontováno a v rámci válečných reparací převezeno do Sovětského svazu.
Model B1000 jako nástupce vozu Framo V 901 byl na svou dobu se samonosnou karoserií a uložením motoru velmi moderní.
Původně konstruktéři chtěli na stavbu kostry použít dřevo stejně, jako u předchozího modelu. Nakonec dřevo použito nebylo, protože východoněmecká automobilka počítala s vývozem do afrických zemí, kde střídání extrémních teplot a vlhkosti degradovalo pevnost dřevěných prvků.
Název Barkas pochází z fénického jazyka a znamená ,,blesk", ale také ,,rychlý".
Ačkoli název vozu odkazoval na vysokou rychlost, tak zrovna tato hodnota nepatřila k silným stránkám vozu. Malý motor často nevydržel dlouhodobé přetěžování.
Protikorozní úpravě u prvních sérií se říkalo ,,NO", tedy ,,žádná" a některá nová auta přebírali zákazníci už se rzí na karosérii.
V roce 1989 se společnost Barkas rozhodla pro použití silnějšího motoru, ale vůž již byl beznadějně zastaralý.
Poslední kus s pořadovým číslem 175 600 byl vyroben 10. 4. 1991.
Technická specifikace:
délka 4520 mm, šířka 1860 mm, výška 1910 mm
pohotovostní hmotnost 1275 kg
celková hmotnost 2020 kg
motor benzínový R3-46 dvoudobý, 3 válcový o objemu 992 cm3 o výkonu 34kW