Vozy Barkas se vyráběly ve východoněmecké automobilce v Karl-Marx Stadtu (dnes Chemnitz).
V roce 1945 musel závod začít od nuly, protože veškeré vybavení továrny bylo demontováno a v rámci válečných reparací převezeno do Sovětského svazu.
Model B1000 jako nástupce vozu Framo V 901 byl na svou dobu se samonosnou karoserií a uložením motoru velmi moderní.
Původně konstruktéři chtěli na stavbu kostry použít dřevo stejně, jako u předchozího modelu.
Nakonec dřevo použito nebylo, protože východoněmecká automobilka počítala s vývozem do afrických zemí, kde životnost vozu musela překonat běžné evropské standardy.
Název Barkas pochází z fénického jazyka a znamená ,,blesk", ale také ,,rychlý".
Navzdory názvu, byl největší slabinou malý motor, který často nevydržel dlouhodobé přetěžování.
Antikorozní úpravě u prvních sérií se říkalo ,,NO", tedy ,,žádná" a některá nová auta přebírali zákazníci už se rzí na karosérii. Z tohoto pohledu se zdá, že by dřevěná konstrukce pro Afriku snad byla i vhodnější.
Poslední kus s pořadovým číslem 175 600 byl vyroben 10. 4. 1991.
Technická specifikace:
délka 4520 mm, šířka 1860 mm, výška 1910 mm
pohotovostní hmotnost 1600 kg
motor benzínový dvoudobý R3, 3 válcový o objemu 992 cm3 o výkonu 34kW