Víte, že:
- letoun poprvé vzlétl 2. října 1938, ale prototyp nedosahoval očekávaných výkonů a tak bylo nutné vrátít se zpět k rýsovacím prknům ?
- po úspěšných úpravách započala na podzin 1939 sériová výroba, kterou přerušilo až obsazení továrny němci v listopadu 1942 ?
- první letadla byla armádě dodána 12. května 1940 a hned druhý den zasáhla úspěšně do bojů v Cannes-Mondelieu ?
- druhým nejúspěšnějším letcem na strojích Dewotaine byl československý pilot seržan Václav Cukr ?
- Seržant V. Cukr byl mimořádně nadaný pilot, který se během bitvy o Francii pustil sám do souboje s přesilou 12 Messerschmittů Bf 110, kdy sestřelil dva německé piloty a pozorovací balón ?
- Po návratu z boje na domovské letiště napočítali mechanici na letadle českého pilota 127 zásahů ?
- Václav Cukr obdržel vysoké francouzské vyznamenání Croix de Guerres, ale místo zasloužené úcty za hrdinství, čelil po roce 1948 pronásledováním komunisty ?
- Celkem bylo vyrobeno v různých verzích 905 ks?
Technické parametry:
- rozpětí křídel 10,25 m, délka 8,75 m, výška 2,60 m
- hmotnost (prázdný stroj) 2 090 kg
- maximální vzletová hmotnost 2 780 kg
- pohonná jednotka benzínový 12 válcový motor Hispano-Suiza 12Y-49 o výkonu 950 k
- maximální rychlost 560 km/h
- stoupavost 14,3 m/s
- dolet 1250 km
- dostup 10 000 m
- výzbroj 4x kulomet MAC 1934 ráže 7,5mm + kanón HS.404 ráže 20 mm
- posádka 1 osoba
Autor : Kaboldy
Níže najdete návod na sestavení, který poskytuje představu o náročnosti (děti většinou nemají problém), nebo v případě, kdy se ztratí originální návod vložený v každém balení. Pomůže také v případě, kdy máte pochybnosti o tom, co všechno balení obsahuje. Tuto službu Vám přináší exkluzivně pouze COBISHOP.CZ