Obrázky ve větším rozlišení najdete v sekci Soubory a odkazy.
Víte, že:
- vozidlo vyvinuté v roce 1933 vyráběla společnost Auto Union Horch v německém Zwickau ?
- se ve stejném závodě o mnoho let později vyráběla jiná známá auta a to Trabant ?
- celkem bylo v různých verzích vyrobeno asi 11 625 kusů ?
- rezervní kolo bylo původně umístěno ve středu karoserie a nesloužilo jen jako náhrada při defektu, ale také jako pomocná podpůrná náprava při překonávání trosek v městské zástavbě ?
- konkrétně toto vozidlo bylo zabaveno poslednímu německému veliteli okupované Paříže generálu D. von Choltitzovi.
- 25. srpna 1944 v automobilu HORCH 830BL vstoupil triumfálně generál armády Svobodná Francie Garles De Gaulle do osvobozené Paříže ?
- ochrance generála velel důstojní československé armády Ivan Matoušek, který se musel vypořádat s německými odstřelovači v pařížských ulicích ?
- po válce měla kořistní vozidla HORCH také Československá armáda jako spojovací vozy ?
- Vládní vozidlo Ch. De Gaulla můžete dnes vidět ve Vojenském historickém muzeu v Drážďanech ?
Technické parametry:
- rozměry délka 5,05 m, šířka 1,78 m, výška 1,65 m
- hmotnost 2 300 kg
- pohonná jednotka 8 válcový benzínový motor 3517 ccm o výkonu 75 k
- maximální rychlost 120 km / h
- spotřeba 20 l/100 km
- náhon 4x4
- počet rychlostí 4 vpřed a 1 vzad (+2 redukční stupně pro těžký terén)
- palivová nádrž 110 l
- počet míst 4
Návod na sestavení