Obrázky ve větším rozlišení si můžete prohlédnout v sekci Soubory a odkazy.
Víte, že:
- Do vývoje vozu se v roce 1933 pustila dvojice konstruktér, sochař, umělec F. Bertoni a závodník A. Lefébvre z jejichž spolupráce vzniklo naprosto převratné auto, které v době vzniku zkrátka nemělo konkurenci.
- Samonosná konstrukce, nezávislé zavěšení předních kol odpružení torzními tyčemi v tom všem byl Citroen první.
- Konstrukční práce na prvních vozech série A7 trvaly dlouho a Andrému Citroënovi docházely peníze a tak byl nucen uvést automobil na trh dříve což se v prvních sériích podepsalo na vysoké poruchovosti.
- Model Avant stál vlastně A. Citroëna život, když byl nucen propustit několik tisíc zaměstnanců a prodat akcie pneumatikovému magnátovi E. Michelinovi.
- Vyčerpaný a zlomený A. Citroën zemřel v červenci 1935.
- Veřejnost nejdříve technickým novinkám nedůvěřovala a automobilka musela na mnoha veřejných akcích neustále dokola předvádět, že vozy Citröen jsou bezpečné.
- Citroen za přitomnosti filmových štábů svrhl automobil z 8 metrové skály aby dokázal, že samonostná karoserie je bezpečná.
- V nabídce byly dvě vellikosti karoserie menší BL a téměř 5 metrový vůz B.
- Vůz 11CV používal jako velitelské vozidlo také francouzský generál Charles Delestraint během bitvy o Francii.
- Po obsazení Francie se Ch. Delestraint stal hlavní postavou francouzského hnutí odporu.
Technické parametry:
- rozměry délka 4,38 m, šířka 1,76 m, výška 1,54 m
- hmotnost 1070 kg
- pohonná jednotka 4 válcový benzínový motor 1 911 ccm R4 o výkonu 41,2 kW
- maximální rychlost 120 km / h
- dojezd cca 450 km
- náhon přední
- počet rychlostí 3 vpřed a 1 vzad
- palivová nádrž 50 l
- počet míst 5
Návod na sestavení