Dvouplošný stíhací letoun SOPWITH CAMEL F.1 COBI 2987 - Great War
výrobce:
COBI
katalogové číslo:
COBI-2987
EAN:
5902251029876
dostupnost:
Skladem-ihned k odeslání (4 ks)
cena bez DPH:
367 Kč
444 Kč
Víte, že:
První let se uskutečnil 22. prosince 1916.
Model F. Camel byl vyvinut jako náhrada za již zastaralý stroj Sopwith přezdívaný štěně.
Továrna na vývoj a výrobu letadel využívala nejdříve prostor opuštěného zimního kluziště v Kingstonu.
Označení Camel, tedy velbloud získalo letadlo díky obloukovému krytu uzávěrů kulometů na trupu.
Létat se Sopwithem vůbec nebylo snadné, jelikož stroj byl velmi nestabilní se silným gyroskopickým efektem a reakčním momentem.
Mezi piloty se říkalo, že letadlo je stejně nebezpečné jako nepřítel.
Zkušení piloti ale dokázali nedokonalostí využít, a pověstnou se stala prudká pravá otočka na kterou nebyla nepřátelská letadla schopná reagovat.
Přes všechny nedokonalosti a pomluvy bylo letadlo SOPWITH nejúspěšnější z letadel Dohody s 1 294 sestřely.
Model F.1 mohl startovat také z podvěsu vzducholodě R23.
Celkem bylo v různých verzích vyrobeno 5 597 ks.
Zajímavá je i postava Kanadského stíhacího esa William George Barkera, jehož figurka je součástí balení.
K pilotování se dostal oklikou nejdříve jako pozorovatel průzkumného letadla.
W. Barker přezdívaný "Billy" jen tak mimochodem vyslechl 55 minutovou teoretickou instruktáž o řízení letadla, následně mlčky vstal, přešel k letadlu a v rozporu se všemi předpisy odstartoval. Od této chvíle uměl létat.
Billy nebyl pro svůj nezměrný talent potrestán.
Nedodržování předpisů a nulový respekt k autoritám jej provázelo po celý život.
Technické parametry:
rozměry: rozpětí křídel 8,53 m, délka 5,72 m, výška 2,59 m
hmotnost 422 kg (prázdná)
pohonná jednotka benzínový rotační motor Clergert 9B o výkonu 97 kW