Na samém počátku revolučního automobilového designu stál návrh rakouského inženýra s českými kořeny Josepha Ledwinky, který jako zaměstnanec americké karosárny Budd předložil rozpracovaný návrh svému dlouholetému obchodnímu partnerovi Andrému Citroënovi, kterého okamžitě zaujal a nechal jej dopracovat.
V roce 1933 se na vývoji vozidla podílela dvojice designér, sochař a výtvarník F. Bertoni a závodní jezdec A. Lefebvre, jejichž spolupráce vyústila v naprosto revoluční vůz, který v době svého vzniku neměl konkurenci.
Samonosná konstrukce, nezávislé zavěšení předních kol se zkrutnými tyčemi v tom všem byl Citroën byl první.
Konstrukční práce na prvních vozech řady A7 trvaly dlouho a protože André Citroënovi docházely peníze, tak byl nucen uvést vůz na trh předčasně, což mělo za následek vysokou poruchovost první série.
Model Avant stál A. Citroëna doslova život, když byl nucen propustit několik tisíc zaměstnanců a prodat akcie pneumatikářskému magnátovi E. Michelin. Z neustáleho stresu vyčerpaný A. Citroën onemocněl a jako zlomený muž zemřel v červenci 1935.
Veřejnost zpočátku technickým novinkám nedůvěřovala a automobilka musela na mnoha veřejných akcích opakovaně dokazovat, že vozy Citröën jsou bezpečné.
Citroën před zraky filmových štábů shodil vůz z osmimetrového srázu, aby dokázal, že samonosná karoserie je bezpečná.
V nabídce byly dvě karoserie, menší BL a téměř pětimetrová B.
Vůz 11CV používal jako velitelské vozidlo také francouzský generál Charles Delestraint během bitvy o Francii.
Po obsazení Francie se Ch. Delestraint stal významnou osobností francouzského odboje.
Celkem bylo vyrobeno v různých verzích více než 760 000 kusů.
Nástupcem modelu 11CV byl Citröen DS, známý také z filmů o Fantomasovi, ale to už je jiný příběh.
Technické parametry:
rozměry: délka 4,65 m, šířka 1,76 m, výška 1,47 m
hmotnost 1155 kg
pohonná jednotka 4-válcový benzínový motor 1 911 cm3 L R4 o výkonu 42 kW