Německé polopásové vozidlo Sd.Kfz. 7 COBI 2275 - World War II
výrobce:
COBI
katalogové číslo:
COBI-2275
EAN:
5902251022754
dostupnost:
Skladem-ihned k odeslání (3 ks)
cena bez DPH:
647 Kč
783 Kč
Víte, že:
Vývoj vozidla započal již v roce 1934 na základě zadání německé armády hledající kolopásové, obratné vozidlo pro vlečení přívěsů o hmotnosti až 8 000 kg a přepravu pěchoty.
Společnost Krauss-Maffei z Mnichova vyrobila první kus v roce 1938 jako tahač 150 mm houfnice.
Sedadla pro převoz osob byla umístěna v řadách za sebou a proto vojáci vozidlu říkali jednoduše ,,Divadlo".
Vozidlo se osvědčilo zejména při africkém tažení, ale německý průmysl nedokázal vyrábět dost kusů k pokrytí požadavků Wehrmachtu.
V základní verzi 7 byl za dřevěnou lavicí řidiče úložný prostor pro munici do ručních střelných zbraní a zcela vzadu zase prostor pro osobní věci posádky.
V licenci vyráběla vozidla také Itálie pod označením Breda 61. Přední kapota byla delší a řízení v pravo.
O výrobu polopásového vozidla se snažila také Velká Británie. Konstrukci měla na starost společnost Bedford Motors, jejímž úkolem bylo postavit vozidlo do každého terénu. Když byla konstrukce téměř dokončená a britská firma připravovala stavbu prototypu, dostali možnost prozkoumat ukořistěnou Sd. Kfz. 7 německé výroby. Po testech na polygonu museli britové uznat vysoké kvality německého stroje. Vlastní vývoj byl zastaven, plány zničeny. Stačilo pouze okopírovat to, co bylo dokonalé.
Kolopásová vozidla Sd. Kfz. 7 používala po válce také Československá armáda.
Zajímavou verzí bylo pancéřované vozidlo určené k ochraně personálu odpalujícího balistické rakety V-2. Mnoho raket při startu explodovalo a pro tyto případy se posádka ukrývala uvnitř obrněného vozu.
Technické parametry:
rozměry: délka 6,85 m, šířka 2,35 m, výška 2,62 m
hmotnost 11 550 kg
pohonná jednotka benzínový 6 válcový motor Maybach HL62 TUKRM o výkonu 99 kW