Víte, že:
- Konstrukce letadla vznikla již koncem 50. let a přinesla mnoho nových technických řešení.
- Tvar delta křídla spolu s výkonným motorem umožnilo stíhači jako prvnímu na světě překonat rychlost Mach 2 v horizontálním letu.
- První let verze určené pro sériovou výrobu se uskutečnil v říjnu 1960.
- Letadlo bylo vyráběno ve velkých počtech a to jak pro francouzké letectvo, tak pro mnoho zahraničních odběratelů jako je například Švýcarsko, Argentina, Izrael, Španělsko a Pákistán.
- Stroje ve verzi C byly určené především jako záchytné stíhače protivzdušné obrany Francie.
- Přes to, že se jedná o starší konstrukci, tak stroje vybavené nejmodernější elektronikou jsou i dnes velmi nebezpečným protivníkem.
- Na letadle Mirage III létal také izraelský pilot Giora ,,Hawkeye" Epstein, které během šestidenní a jomkipurské války sestřelil 17 nepřátelských letounů, a je tak považován ze největší letecké eso mezi proudovými stíhači.
- Toto konkrétní letadlo si můžete prohlédnout ve francouzském Muzeu průmyslu a letectví Albert-Somme.
Technické parametry:
- rozměry: rozpětí křídel 8,22 m, délka 15,03 m, výška 4,5 m
- pohon 1x proudový motor Snecma Atar 09C-3 o tahu 60,8 kN
- maximální vzletová hmotnost 13 500 kg
- dolet 2 400 km
- maximální rychlost 2 350 km/h
- maximální letová hladina 17 000 m
- stoupavost 237 m/s
- pevná zbraň 2 x kanón DEFA 552 ráže 30 mm (250 nábojů
- počet závěsů pro zbraňové systémy 4 o maximální hmotnosti 4 000 kg.
Ze vzpomínek zakladatele společnosti Marcela Dassaulta
"Když se novináři ptali co stojí za úspěchem našich letadel, tak jsem po pravdě odpověl, že letadlo aby dobře létalo musí být krásné.,,
Návod na sestavení