To co bylo pro Velkou Británii Mini, Ameriku Ford T a Německo VW Brouk, tak to byl pro Francouze Citroën 2CV.
Francouzský lid potřeboval levné a spolehlivé vozidlo a tak kontruktéři dostali zadání vyvinout automobil, který uveze 4 venkovany v dřevácích a slamáky na hlavách, pytel brambor. Auto které přejede přes zorané pole ,nerozbije vajíčka v ošatce a dosáhne rychlosti až 60 km/h se spotřebou max. 5l /100 km.
Prvních 250 kusů bylo vyrobeno již v roce 1939, ale následně zničeny, aby se nedostaly do rokou postupující německé armádě.
Ze série 1939 se dochovaly pouze 4 ks a pokud patříte mezi tyto šťastlivce, tak vám dnes patří majetek nebývalé hodnoty.
Na autosalonu v Paříži v roce 1948 během premiéry obdržel Citroen tolik objednávek, že se na vůz čekalo dva roky.
2CV se vyráběl v různých verzích neuvěřitelných 42 let až do července 1990.
Citroën neměl palivoměr, ale ,,tyčinku" pro měření výšky hladiny benzínu v nádrži.
První motory o objemu 375 ccm se startovaly lankem jako dnes například sekačka.
Pro měkké pérování a houpavou jízdu vozu neřekl nikdo jinak než ,,Kachna" případně ,,Slimák".
Celkem bylo v různých verzích vyrobeno asi 5 114 966 ks.
Automechanici říkají, že zrychlit s 2CV na 60 km/h trvá celý den, ale rozebrat auto do šroubku jen půl hodiny.
V České republice je registrováno přibližně 450 vozů.
Posledním vyrobeným kusem 27. července 1990 byl právě model CHARLESTON.
Technické parametry:
délka 3,78 m, šířka 1,48 m, výška 1,60 m
hmotnost 500 kg
pohonná jednotka benzínový vzduchem chlazený motor o objedmu 375 ccm a výkonu 7 k