Víte, že:
- V roce 1941 o státní zakázku pro armádu USA soutěžily 3 společnosti American Bantam, Willys-Overlan a Ford Motors.
- Soutěž nakonec vyhrál Willys Overland Motors Ltd., jelikož nabídl cenu pouhých 739 USD a tím započala slavná éra vozů Jeep.
- Kontsruktérem vozu byl Karl Probst, který navrhl základní koncept a design během dvou dnů.
- Společnost Willys dokázala zahájít sériovou výrobu 73. den po schválení projektu. Taková flexibilita je v dnešním automobilovém průmyslu nemyslitelná.
- Zatím co Willys dodával vozy americké armádě, tak společnosti American Bantam a Ford dostali zakázky od Sovětského svazu a Velké Británie.
- Poptávka po terénních vozech byla tak velká, že kapacita Willysu nedostačovala ani po opakovaném navýšení, a tak byla část výroby převedena do Fordových továren pod značkou Ford GPW.
- Přední světla vozu bylo možné otočit směrem do motorového prostoru pro případ opravy.
- Preziden Eisenhower jednou prohlásil ,,je to jedna ze tří zbraní, které rozhodli válku ve prospěch U.S."
- Celkem bylo v různých verzích vyrobeno přes 647 925 ks.
- Spojené státy americké dodaly do Sovětského svazu více než 75 000 vozidel.
Technické parametry:
- délka 3,36 m, šířka 1,57 m, výška se střechou 1,77 m
- hmotnost 1 050 kg
- pohonná jednotka 4 válcový benzínový motor Willys L134 GO DEVIL o výkonu 45 kW
- počet převodových stupňů 3 vpřed a 1 vzad + redukce
- objem palivové nádrže 68 l
- dojezd 480 km
- spotřeba paliva 14,1 l/100 km
- rychlost 105 km/h
- brodivost 0,53 m
- počet sedadel 2 + 2
- hlavní zbraň kulomet Browning M2HB ráže 12,7 mm
Ze vzpomínek válečného zpravodaje Ernieho Pylea:
„Dělal všechno. Jezdil všude. Byl věrný jako pes, silný jako mezek a hbitý jako koza. Neustále vozil dvojnásobek toho, na co byl navržen, a stále jel dál.“
Návod na sestavení
Diskuze je prázdná.
přidat příspěvek do diskuze
K produktu zatím nikdo recenzi nenapsal